Mentre els homes no posem de la nostra part i ens impliquem veritablement per lluitar contra la Violència Masclista no acabarem amb els ASSASSINATS ni amb el sofriment de milers de Dones.
Per això, l'Associació ÀNIMA contra la Violència de Gènere, dins el marc d'actuació del #ProyectoALMA per a la conscienciació de la societat en matèria de Violència de Gènere, vol implicar al major nombre d'homes en aquesta lluita i per a això hem realitzat una campanya a les xarxes socials i mitjans de comunicació per tal d'aconseguir que el major nombre d'homes possible s'impliqui, i d'aquesta manera conscienciar la societat sobre els "micromasclismes" que habitualment són utilitzats sense percebre'ls com una cosa perillosa.
Per tal d'arribar al major nombre de persones possible, abans del començament de la campanya vam començar una sèrie de contactes amb els mitjans de comunicació per aconseguir que ells es fessin ressò de la campanya i li donessin la major difusió possible.
Vam aconseguir que Canal Extremadura notícies es fes ressò de la campanya emetent en el seu programa del 25 de novembre de 2016 un reportatge sobre el projecte.
Amb la mateixa finalitat, ens vam posar en contacte amb el Diari Avui, en el qual han anat apareixent els deu missatges diferents cada dia de la setmana i els quals es poden veure a la documentació justificativa adjunta. Amb la inserció dels missatges en aquest mitjà de comunicació hem aconseguit un impacte de més de 150.000 persones.
A les xarxes socials hem utilitzat principalment Facebook i Twitter, tot i que també hem fet servir altres com Google i Instagram.
Desenvolupament de la Campanya.
Es va començar amb la difusió en les diverses xarxes socials d'un vídeo de presentació per al qual es va utilitzar un antic missatge radiofònic contra la Violència de Gènere en el qual es recorre l'escala de la Violència de Gènere en sentit invers. Aquest vídeo ha estat molt important perquè els mitjans de comunicació es fessin ressò de la campanya a causa de l'interessant que va resultar que la nostra campanya fos dirigida als homes i en especial a canviar la seva percepció dels Micromasclisme.
Repercussió en Mitjans de Comunicació
Comencem la campanya amb la difusió d'un vídeo a les xarxes socials, i que vam fer arribar a Canal Extremadura, per tal de convidar-los a donar difusió, la qual arribo amb una entrevista que ens van realitzar i va ser emesa coincidint amb el Dia Internacional contra la violència de Gènere, el 25 de Novembre, donant gran repercussió a la nostra Campanya. Aquest mateix dia vam poder participar a Canal Extremadura Ràdio pel mateix motiu.
Per a una major difusió de la campanya inserim en el Diari Avui d'Extremadura un missatge diferent els deu primers dies de desembre, fent-los coincidir amb els missatges difosos a les xarxes socials.
Amb un tiratge major de 150.000 exemplars, amb la inserció d'aquests missatges en el Diari Avui, hem aconseguit un impacte major de 500.000 persones, resultat molt satisfactori.
A més de la inserció d'aquests deu missatges, el dia 7 de Desembre el Diari Avui va publicar un article sobre l'Associació que vam veure reflectit en les xarxes socials per l'augment de seguidors a cadascuna d'elles.